Ce să faci tu pentru digestia ta: Poți susține o bună funcție de detoxificare a organelor interne și o greutate optimă

Se vorbește mult despre detoxificare cu anumite sucuri sau smoothie-uri, când, de fapt, organismul uman este echipat cu cele mai bune mecanisme de eliminare a toxinelor. Tot ce trebuie să facem este să le lăsăm să își facă treaba, să nu le îngreunăm, ba dimpotrivă, să înlesnim procesul.

Cum se detoxifică organismul?

Sistemele din corp care se ocupă cu eliminarea deșeurilor și a reziduurilor toxice ”muncesc” non-stop, tocmai pentru a păstra o sănătate optimă:

  • Ficatul este cea mai puternică armă împotriva toxinelor. El realizează multe funcții, filtrând sângele și dezactivând toxinele din aditivi alimentari, medicamente, hormoni. Ficatul ”trimite” nutrienții în sânge.
  • Rinichii realizează multe funcții, de la reglarea electroliților în corp până la echilibrarea tensiunii arteriale și eliminarea excesului de apă din organism, alături de bacterii și alte toxine, prin urină. Rinichii ”se ocupă” de reziduurile din metabolismul muscular și eliminarea ureei din descompunerea proteinelor.
  • Sistemul gastrointestinal, de la gura pana la colon, are rolul de a digera alimentele și de a înlătura toxinele. Microflora intestinală descompune substanțele nutritive, care apoi sunt absorbite în sânge. Toxinele sunt direcționate către eliminare.
  • Tractul respirator elimină toxinele, mai ales sub formă de dioxid de carbon dar și de mucus.
  • Pielea are rol important în eliminarea toxinelor prin transpirație. Dar tot pielea are și rol protector, de a bloca patogenii ce pot pătrunde în organism.
  • Sistemul limfatic include vasele, glandele, organele și nodulii limfatici. Scopul lor este să elimine toxinele. Limfa preia toxinele din țesuturi și le ”varsă” în sânge unde pot fi procesare și eliminate.

Corpul tău are nevoie de ajutor să elimine toxinele și totul începe cu dieta și stilul tău de viață!

Tractul digestiv are rolul de a prelua substanțele nutritive din alimente și de a elimina reziduurile. Tocmai de aceea, digestia și sănătatea tubului digestiv sunt atât de importante în detoxificare. Ceea ce trebuie să faci tu este să nu îi pui bețe în roate și să îi oferi tot ce are nevoie pentru o bună funcționare:

  1. Fă sport, renunță la obiceiurile toxice precum fumatul și consumul de alcool!
  2. Renunță la zaharurile rafinate și la mâncarea procesată, care nu aduc nutrienți, ci doar toxine, deci forțează sistemele organismului.
  3. Ai grijă de sănătatea ta intestinală și mai ales de microflora bacteriană. Probioticele (bacteriile bune) din intestine au nevoie de o dietă sănătoasă pentru o bună funcționare în absorbția substanțelor nutritive și eliminarea reziduurilor.
  4. Asigură-te că ai un aport sănătos de fibre, așa încât colonul să poată face tranzitul și eliminarea toxinelor.
  5. Consumă alimente fermentate cu efect probiotic tocmai pentru a susține buna funcționare a întregului organism!

Păstrând colonul sănătos, păstrezi o greutate optimă!

Consumând o dietă echilibrată, cu multe legume, fructe crude, leguminoase, semințe, nuci, proteine slabe și grăsimi sănătoase asiguri nu doar o digestie bună, ci și o greutate normală. Păstrând obiceiurile sănătoase ale unei bune digestii, precum mestecarea hranei, servirea porțiilor mici și dese, alegerea combinațiilor ușor de digerat, vei reduce apetitul și vei păstra o greutate în limite normale. Totuși, trebuie să știi că, există studii ce corelează sănătatea florei bacteriene cu o greutate optimă!

Se pare că este efectul probioticelor care, nu doar susțin digestia, dar, prin diversitatea culturilor de bacterii, ajută la menținerea unui indice corporal sănătos. În acest moment, se cercetează rolul microbiomului în arderea caloriilor, în timp ce dormim.