Ce să faci tu pentru digestia ta: Poți reduce senzația de balonare și digestia greoaie

Nu prea ne place să vorbim despre gaze și balonare, deși toți trecem prin astfel de experiențe din când în când. Însă, unii dintre noi experimentează gazele și balonarea mai dureros. De ce se întâmplă acest lucru? Ce stă la baza acestor procese biologice? Și, mai ales, ce putem face pentru a elimina senzațiile de disconfort abdominal?

Ce îți spune corpul tău când te balonezi sau ai gaze?

Balonarea și acumularea de gaze în intestine, alături de toate senzațiile de disconfort abdominal (crampe, dureri) pot semnala multe probleme. Sunt multe motive pentru care ne balonăm. Însă, vestea bună este că există și metode naturale de a reduce și preveni durerile abdominale și gazele. Mai întâi, însă, să vorbim despre semne și simptome ale balonării și distensiei abdominale. Ce îți spune sistemul tău gastrointestinal când treci prin astfel de episoade?

  • Adesea, gazele și balonarea apar după o masă copioasă și de ”vină” ar putea fi intoleranțele alimentare la lactoză ori gluten.
  • Și o dietă bogată în legume, fructe, leguminoase și cereale integrale poate cauza acumulare de gaze.
  • Consumul de băuturi carbogazoase creează balonare.
  • Existența unor boli cronice la nivel intestinal, precum sindromul colonului iritabil sau boli inflamatorii are ca efect acumularea de gaze.

Adesea balonarea este acompaniată de flatulență, dureri ascuțite, intense în abdomenul inferior, crampe severe, senzație de nod tensionat la nivel abdominal și o puternică senzație de umflare, distensie în zona de mijloc a corpului. Micile dezechilibre se întâmplă, în general, când flora microbiană este afectată de mici schimbări din viețile noastre. Așa că, și ”tratamentele” stau tot în puterea noastră.

Cum poți reduce senzația de balonare și de digestie lentă?

Deși nu există rețete sigure, care să se potrivească tuturor, există câteva măsuri care, în general ajută la eliminarea mai rapidă a gazelor, la reducerea distensiei abdominale și a simptomelor dureroase. De exemplu, îți poți ajuta digestia să te ajute astfel:

  • Alege o alimentație sănătoasă și evită hrana procesată, prăjelile, grăsimile și îndulcitorii artificiali. Dacă observi că ai sensibilități sau intoleranțe alimentare, evită aceste ingrediente!

Se pare că dieta mediteraneeană este cea mai sănătoasă pe termen lung, pentru întreg organismul. Alege, deci, grăsimi sănătoase, proteine slabe, multe fibre din legume, fructe, salate și consumă nuci și semințe. O dietă mediteraneeană creează o floră microbiană cu acizi grași cu lanț scurt, care au multe beneficii pentru corp. Acești acizi se formează când fibrele din legume se descompun în colon și reglează metabolismul microbian, susținând buna funcționare a corpului, de la risc scăzut de infecție, până la risc scăzut de boli de inimă sau diabet.

  • Ascultă-ți corpul și dă-ți seama ce îți cauzează simptomele.
  • Ia un probiotic zilnic pentru a echilibra bacteriile bune din flora microbiană intestinală. O floră echilibrată previne durerile și disconfortul abdominal.
  • Ia suplimente cu enzime care pot preveni senzațiile neplăcute, mai ales după o masă mai grea.
  • Hidratează-te pentru a ajuta digestia și tranzitul.
  • Mănâncă ”cure de verde” cu multe salate și legume verzi pentru a ajuta colonul să elimine toxinele și reziduurile acumulate.
  • Împarte mesele în porții mici, pe parcursul întregii zile, pentru a reduce riscul de dureri și balonare. Mănâncă încet, mestecă bine și nu te grăbi!

Fă sport în mod regulat pentru a echilibra flora intestinală și tranzitul și pentru a elimina rapid gazele.